Wpływ marketingu na wymagania klienta

Klient, jego potrzeby, wymagania i oczekiwania są podstawowymi klockami układanki zwanej marketingiem. To od niego zależy, jak prosperuje rynek, jakie zyski przynosi prowadzony biznes i co należy zrobić, by handel będący główną gałęzią marketingu przynosił korzyści. Do tego celu niezbędne okazuje się poczynienie pewnych kroków. Należy określić, jakimi kryteriami kieruje się człowiek przy wyborze produktu, na co zwraca uwagę, jak ocenia koszty i jaka jest jego reakcja na reklamę. Trzeba wiedzieć, czego oczekuje konsument, wzbudzić jego zainteresowanie i zachęcić do pozyskania produktu. W skład marketingu wchodzi aktywny handel, a dźwignią handlu jest właśnie reklama. Ważne jest też wpływanie na klienta za pomocą promocji. Obniżki cen, gratisowe zwiększenie objętości produktu, lub jakiś mało istotny dodatek, często są świetnym chwytem marketingowym. Słowo to kojarzy się też z marketami, które oddziałują na klienta jak wabik. Kiedy ktoś decyduje się na wstąpienie do marketu, nigdy nie wychodzi z pustymi rękami, a często też udając się po jeden produkt, kieruje się do kasy z pełnym koszykiem, lub wózkiem. Dzieje się tak, gdyż nagromadzenie towarów na półkach obok siebie, wzbudza zainteresowanie, a jakość oferty jest podana w atrakcyjnej formie. Wtedy klient przy okazji sięgnie po jakiś produkt, bo akurat jest on pod ręką. Zwracając uwagę na obniżoną cenę produktu, która tak naprawdę bywa fikcyjna, albo różni się nieznacznie, często sięga się po ów towar. Tak właśnie działa marketing.