Telemarketing

Telemarketing jest związany z wykorzystaniem jako medium reklamowego telefonu. Może przybierać dwie formy: aktywną, kiedy przedstawiciel firmy dzwoni do potencjalnych nabywców, składając im ofertę reklamową, lub bierną polegającą na założeniu infolinii. Infolinia to wyznaczony numer telefonu, na którą mogą dzwonić nabywcy zainteresowani informacjami o ofercie firmy. Numery infolinii mogą być dla dzwoniącego bezpłatne (za połączenie płaci firma zamawiająca infolinię – prefiks 0800…), częściowo płatne (koszty są dzielone z reguły po połowie pomiędzy dzwoniącego a firmę – prefiks 0801…) lub płatne (koszt w całości pokrywa dzwoniący – pozostałe prefiksy). Podstawową zaletą jest możliwość nawiązania indywidualnych kontaktów ze ściśle wyselekcjonowaną grupą odbiorców, pozwalająca na dopasowywanie argumentacji do charakteru i oczekiwań rozmówcy. Często telemarketing jest powiązany ze składaniem zamówień. Największą wadą jest ograniczony krąg osób, do których dociera reklama oraz brak możliwości przekazywania obrazu produktu.