Strategia cen wysokich

Strategia cen wysokich

Strategia cen wysokich polegająca na ustalaniu ceny wyższej niż cena produktów konkurencyjnych może przybierać dwie formy: strategii prestiżowej, która dotyczy towarów najwyższej jakości, luksusowych i ekskluzywnych. Wysoka cena jest elementem przyciągającym nabywców ponieważ zapewnia określony status (prestiż) posiadaczowi produktu. Nie przewiduje się tu obniżek ceny, ewentualnie jej podwyżki. Przykładami produktów wobec których stosowana jest strategia prestiżowa są samochody Rolls-Royce, Aston Martin, odzież Christian Dior, Yves Saint Laurent, zegarki Cartier, Patek Philippe, przybory do pisania Mont Blanc, Parker, czy kosmetyki Helena Rubinstein, Nina Ricci; strategii zgarniania śmietanki (skimming), która polega na wprowadzeniu na rynek produktów nowych lub unowocześnionych o wysokich cenach. Są one kierowane do nabywców o wysokich dochodach, będących innowatorami. W kolejnych fazach cyklu życia produktu cena ulega powolnemu obniżaniu, co prowadzi do wzrostu popytu. Doskonałym przykładem stosowania strategii skimming jest działalność firm komputerowych oraz operatorów telefonii komórkowej. Wprowadzają one coraz to nowsze produkty o wysokich cenach, które po jakimś czasie są obniżane nawet kilkakrotnie.

[Total: 1    Average: 3/5]

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *