Strategia cen niskich

Strategia cen niskich

Strategia cen niskich polegająca na ustaleniu ceny na poziomie niższym niż cena produktów konkurencyjnych, również może przybierać dwie formy: strategii dyskontowej, która zakłada ustalenie i utrzymywanie niskich cen. Jest to możliwe dzięki eliminacji usług po sprzedażowych, tanich opakowań i stosowaniu reklamy itp. Strategię tę stosują z powodzeniem niektóre przedsiębiorstwa handlowe (tzw. sklepy dyskontowe, np. sieć Biedronka); strategii penetracji (przenikania), która polega na wprowadzeniu na rynek produktu o niskiej cenie. Niska cena pobudza popyt, a jednocześnie zniechęca konkurentów. Z biegiem czasu następuje stopniowe podwyższanie ceny. Wzrost cen jest możliwy dzięki akceptacji produktu przez nabywców i wyrobionemu nawykowi zakupu. W ramach tych ogólnych strategii cenowych przedsiębiorstwo ma możliwość podejmowania szczegółowych decyzji, czyli ustalania taktyki cenowej. Taktyki cenowe mogą oznaczać stosowanie: cen wiązanych – polegających na sprzedawaniu dwóch lub więcej produktów za jedną cenę. Zakłada się, iż konsument wyżej ceni sobie pakiet produktów (zestaw) niż produkty oferowane pojedynczo. Jest często stosowana w przypadku dóbr komplementarnych.

[Total: 1    Average: 3/5]

Comments

comments