Reklama w Internecie

Reklama w Internecie

Internet jest najmłodszym medium reklamowym. Powstał w 1969 roku, a pierwsza reklama została umieszczona dopiero w 1994 roku. Jest to specyficzny środek przekazu. Tradycyjne media podsuwają odbiorcom określone informacje, ogłoszenia czy reklamy. Adresat przekazu nie ma wpływu na to co ogląda czy słucha. W przypadku internetu jest inaczej. To użytkownik sieci, a nie nadawca reklamy decyduje o wyborze informacji, z którymi chce się zapoznać. Wymaga to od firm korzystających z tej formy reklamy stosowania specyficznych technik. Masowość internetu związana jest z jego ogólnoświatowym (globalnym) zasięgiem. Internet jest również medium łatwo dostępnym i tanim. Zaletą reklamy internetowej jest duża atrakcyjność przekazów, co jest związane z możliwością wykorzystywania nowoczesnych technik multimedialnych łączących teksty, grafikę, animację, fotografię, przekazy audio i video. Wykorzystywanie reklamy internetowej jest związane z trzema działaniami: stworzeniem własnej strony internetowej, czyli witryny www (World Wide Web); wykorzystaniem stron internetowych należących do innych firm; wykorzystaniem poczty elektronicznej (mailing).

[Total: 1    Average: 5/5]

Comments

comments