Określ odbiorcę dla swojej firmy
Określenie target to bardzo ważne, przy otwieraniu własnej działalności gospodarczej. Jeśli nie wiemy, w jaką stronę rynku kierować swoje zainteresowanie, to znaczy, że trudno nam będzie kierować je do kogokolwiek. Wiadomo, że najlepiej odbieramy coś, co jest personalne i skierowane prosto do nas. Na odbiorcy opiera się np. charakter reklamy. Na przykład maści na różne dolegliwości, wynikające z podeszłego wieku. Takie reklamy są kierowane do starszych ludzi, ale nie tylko. Także do młodszych, które na pewno znają kogoś, kto będzie chciał z tego skorzystać. To mniej więcej to samo, co określenie odbiorcy naszych usług, dlatego, że nie wiemy, w jakim kręgu, na co jest teraz moda. Jeśli idealnie wyczujemy trend na daną rzecz, może okazać się, że to będzie właśnie ta droga, której szukamy, żeby pozyskać odbiorcę. Na przykład szkoła tańca kieruje swoje zainteresowanie przede wszystkim na młodych ludzi, ale także na różne okolicznościowe sytuacje, takie jak kursy tańca dla młodych par. a młode pary, które chodzą na kursy tańca, to zazwyczaj młodzi ludzie. Idea jest taka, ze targetem szkół tańca są młodzi ludzie. I to do nich się zwraca np. reklamując swoje usługi na portalach społecznościowych, na których jest najłatwiej dotrzeć do takich odbiorców. W pewien sposób jest to sztuka trafienia w odpowiedniego odbiorcę.