Jak wzbudzić zaufanie klientów?
Wzbudzić zaufanie klienta wcale nie jest łatwo, a szczególnie wtedy, kiedy pracujemy w branży, która ma coś wspólnego ze sprzedażą. To prawda, że sprzedawcy są traktowani z góry, jako osoby natrętne, które chcą nam koniecznie sprzedać to, czego w danej chwili potrzebujemy. My, jako sprzedawcy wiemy, że tak jest, bo przecież rozprowadzenie towaru to nasz priorytet. Jeśli masz firmę, która zajmuje się sprzedażą, przyda ci się kilka wskazówek dla pracowników, jak wzbudzić zaufanie klienta. Przede wszystkim, trick z panami w garniturach powoli przestaje działać. Ludzie widzą kogoś stojącego na chodniku i ubranego w garnitur o czternastej we wtorek wiedzą, że do na pewno akwizytor, a nie pan młody, któremu żona uciekła sprzed ołtarza. Jeśli jednak nadal upieramy się, przy tym, żeby ubierać się elegancko, należy jakoś to przełamać. Następnie, ważny jest uśmiech i zagajenie. Ale nie sztuczny, ponieważ to raczej odstrasza ludzi. Starajmy się nie zaczepiać osób, o których już na pewny wiemy, że nie budzą naszej sympatii. Nie będziemy mogli być dla nich szczerze mili, więc to w pewien sposób już ich zniechęci. Prowadząc firmę, która zajmuje się sprzedażą, ważną częścią jej działania są szkolenia dla pracowników z zakresy psychologii sprzedaży. Z pewnością trzeba w nie inwestować, jeśli chce liczyć na zyski.